آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

  • ۰
  • ۰

دوربینی است که سونی  Sony HDR PJ710v با سنسور تصویر و لنزی قوی به بازار معرفی کرده است. سنسور تصویر این دوربین فیلمبرداری  از نوع ۱/۲٫۸۸ اینچی Backlit Illuminated CMOS است و لنز همراه شده با آن نیز با توانایی زوم ۱۰ برابر و کمترین دیافراگم f/1.8  کیفیت قابل قبولی دارد. در این پست از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم این دوربین فیلمبرداری را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.برگزاری مراسم جشن تولد
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  با سنسور تصویر و لنزی قوی همراه شده است. سنسور تصویر این دوربین زیبا از نوع ۱/۲٫۸۸ اینچی Backlit Illuminated CMOS است و لنز این دوربین نیز با قابلیت زوم ۱۰ برابر کمینه ی نسبت کانونی f/1.8 را ارائه می دهد. بعلاوه میدان دید این لنز در حالت واید بسیار گسترده می باشد و کمینه ی فاصله ی کانونی معادل ۲۶ میلی متر را ارائه می دهد که این عالی است. لنز این دوربین جالب مقداری با لنز مدل پیشین یعنی دوربین CX700v متفاوت می باشد. اکنون این لنز برند Zeiss را دارد و این در حالی است که دوربینمدل پیشین دارای لنز G کمپانی سونی بود. البته مشخصات این دو یکی می باشد و احتمالا فقط تغییراتی در کیفیت آن ها رخ داده است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم. آتلیه نوزاد

    نمایشگر دوربین فیلمبرداری سونی Sony HDR PJ710v بسیار عالیست به طوری که از نوع ۳ اینچی با رزولوشن فوق العاده ی ۹۲۱۰۰۰ پیکسل می باشد. این نمایشگر می تواند تا ۲۷۰ درجه به سمت بالا چرخش داشته باشد. باید توجه داشت این دوربین فاقد هرگونه چشمی الکترونیکی است. در عوض می توانید مدل PJ760v را انتخاب کنید که مشخصات آن خیلی شبیه به این دوربین می باشد ولی چشمی الکترونیکی هم دارد.

قابل ذکر است نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  بسیار عالی است به طوری که از نوع ۳ اینچی با رزولوشن فوق العاده ی ۹۲۱۰۰۰ پیکسل می باشد. این نمایشگر در ضمن می تواند تا ۲۷۰ درجه به سمت بالا چرخش کند. این دوربین جذاب فاقد هرگونه چشمی الکترونیکی است. در عوض می توانید مدل PJ760v را انتخاب نمایید که مشخصات آن خیلی شبیه به این دوربین جدید می باشد ولی چشمی الکترونیکی هم دارد. در ضمن حافظه ی داخلی ۹۶ گیگابایتی را هم باید به آن اضافه نمایید. از نظر پورت ها و اتصالات، این دوربین کارآمد کاملا غنی می باشد. به صورتی که می توانیم پورت USB، جک ۳٫۵ میلی متری هدفون، میکروفون و پورت AV را بر روی آن پیدا کنیم. یک درب کشویی نیز بر روی بدنه وجود دارد که با کنار زدن آن متوجه پورت های HDMI، یک پورت USB و شیار کارت حافظه می شویم. در قسمت بالای این دوربین هم دربی وجود دارد که با کنار زدن آن می توانید به کفشک تجهیزات اکسترنال دسترسی پیدا کنید.
در ادامه باید بگوییم به همراه دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  یک باتری لیتیوم-یونی NP-FV50 نیز همراه شده که در قسمت پشت دوربین وارد می شود. خوشبختانه جای باتری این دوربین شکیل از نوع باز است و بدین ترتیب می توانید از باتری های بزرگتر و پرظرفیت تر چون FV70 و FV100 هم بر روی آن استفاده نمایید.
ما در تستی که با باتری همراه این دوربین عالی انجام دادیم، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  توانست تا مقداری کمتر از ۲ ساعت فیلم برداری را در کیفیت کاملا انجام دهد که نسبتا خوب است. درون این دوربین ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی وجود دارد که برای ۲ ساعت ضبط ویدیویی در بیشترین کیفیت کافی می باشد. اگر قصد دارید که مدت زمان بیشتری به ضبط ویدیویی بپردازید می توانید از کارت های حافظه ی خارجی استفاده نمایید.

    باید اذعان کرد که  سونی انتظار نداشتیم که بتواند در این مدل نسبت به مدل پیشین این همه افزایش کیفیت فیلم برداری را ایجاد کند. تقریبا همه ی این عملکرد خوب در فیلم برداری شرایط ضعیف محقق شده است. مشخصا فیلم های این دوربین نویز کمتر، حساسیت بیشتر به نور و رنگ های غلیظ تری دارند.

توجه کنید که واقعا از کمپانی سونی انتظار نداشتیم که بتواند در این مدل نسبت به مدل پیشین این همه افزایش کیفیت فیلم برداری را ایجاد کند. تقریبا همه ی این عملکرد خوب در فیلم برداری شرایط ضعیف محقق شده است. مشخصا فیلم های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  نویز کمتر، حساسیت بیشتر به نور و رنگ های غلیظ تری دارند. ضبط ویدیوها در کامپرشن AVCHD 2.0 صورت می گیرد که کیفیت فوق العاده بالایی را ارائه می کند. این را وقتی تا کیفیت ۱۰۸۰p/60p Full HD همراه می کنیم واقعا نتیجه کم نظیر می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم در سیستم لرزش گیر اپتیکال این دوربین هم پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل های پیشین رخ داده است. البته این پیشرفت را می توان در همه ی مدل های سال ۲۰۱۲ ی سونی مشاهده نمود. در تست های انجام شده این سیستم به خوبی می تواند تا ۸۵ درصد لرزش دست شما را جبران نماید و در سطح بهترین دوربین ها چون Panasonic X900M قرار گیرد.
کنترل سونی  HDR PJ710v
دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v   از نظر کنترل ها هم کاملا غنی می باشد. شما با استفاده از یک پیچ فوکوس دستی در قسمت زیر لنز قادر می باشید عمل فوکوس خودکار را انجام دهید. البته همواره حلقه ی دور لنز را بیشتر دوست داریم. بعلاوه می توانید نوردهی را نیز به صورت دستی تنظیم نمایید. در مورد پروژکتور هم باید بگوییم که عملکرد آن شبیه به دوربین PJ760v است و پیشرفت چندانی نسبت به مدل پیشین نداشته. به هر صورت طبق ادعای  کمپانیسونی می توان تصویر را تا سایز ۱۰۰ اینچ هم بر روی دیوار نشان داد.

در مجموع  می توانیم بگوییم، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR PJ710v  یک پیشرفت بسیار عالی نسبت به مدل های پیشین بوده است. این پیشرفت ناول در کیفیت فیلم برداری و سپس لرزش گیر تصویر رخ داده می باشد.

منبع:

عکاسی

  • ۹۷/۰۸/۰۵
  • آتلیه کودک

آموزش عکاسی

راهنمای عکاسی

عکاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی