آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

  • ۰
  • ۰

از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آن‌که عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینه‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . به‌دنبال , ابتدا پرسش‌هایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است . عکاسی 

 بادکنک آرایی

پرسش‌ها :

۱ . شاید حیث شمارا در خصوص اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟

۲ . از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟

۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟

۴ . درخصوص اشخاصی که آوازه و هم‌چنین روش خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می نمایند چه نظری دارید؟

 عکاسی بارداری 

پیتر فانچ

اکانت کاربری : peterfunch

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۹/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک


پاسخ‌ها :

۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر ما‌را به کلی دگرگون کرده‌ , شگفت انگیز است . چه بسا می‌توان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجه‌ی اشباع چهره یی رسیده‌ایم یا این که نه؟ اینجانب که این‌طور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس است . این رسانه‌ها صفا و آسانی خویش را از دست داده‌اند و امروزه مملو‌از تبلیغات شده‌اند . براین اساس فکرمی‌کنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییر‌و تحول نماید .


۲ . این رسانه فاصله‌ی در بین عکاس آماتور و حرفه‌ای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشه‌هایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با این‌حال آیا این‌ها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل می‌دهند؟


۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیز‌هایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانه‌یِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطی‌که بیشتر بر کار در صفحه‌ی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبال‌کنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .


۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری می‌شود؟ خیر واقعاً . کانال‌ها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایک‌های متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوته‌نظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…

ریچارد سندلر

اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک


پاسخ‌ها :

۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانه‌ی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد . 



منبع:

عکاسی

  • ۹۷/۱۲/۰۸
  • آتلیه کودک

آموزش عکاسی

راهنمای عکاسی

عکاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی