آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

۶۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی جی وی سی را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی JVC با تولید و عرضه دوربین فیلم‌برداری دیگری از سری خانواده Everio، مدل‌های خود را ارتقا داد. این مدل چیزی نیست جز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7. این مدل از دوربین‌های بسیار کارآمد و پیشرفته‌ای می باشد که توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ را ارائه کرده است. شما با این دوربین زیبا به راحتی قادر می باشید لحظه‌های به یاد ماندنی خود را با بالاترین کیفیت و رزولوشن ممکن ثبت و ضبط کرده، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آتلیه بارداری عکاسی نوزاد

راحتی کار، کاربرپسند بودن، مشخصه‌های خوب و کارآمد، تکنولوژی پیشرفته و تنظیمات دستی همگی در کنار هم از دوربین فیلم‌برداری JVC مدل HD Everio GZ-HD7 یک دوربین بسیار خوب و کارآمد ساخته‌اند که مطمئنا از کار با آن راضی خواهید بود.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست  هارد دیسک داخلی دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی است که حداکثر تا ۵ ساعت به صورت HD و با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰و با سرعت بالای ۳۰ مگابایت در ثانیه کار می‌کند. این دوربین جهت ارائه بهترین عکس‌های ممکن به سه عدد CCD و لنز فوجینون (Fujinon) مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال، تنظیمات تمام دستی متعدد، اتصالات چندگانه‌ (Component) دیجیتال، قابلیت‌های ویرایشی و نرم‌افزار کارآمدی برای آرشیو کردن فایل‌ها اشاره کنیم بعلاوه، قابلیت HD Everio Share Statio نیز برای انتقال آسان فایل‌ به دیسک DVD در نظر گرفته شده می باشد.

بهتر است بدانید  در دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 علاوه بر قابلیت عالی ضبط به مدت ۵ ساعت و با به‌ترین کیفیت Full HD، به کاربر امکان داده شده تا برای حداکثر ۷ ساعت با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰در مود SP نیز کار کند. بعلاوه، حالت ۱۴۴۰CBR نیز با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰و حداکثر ظرفیت ۵ ساعت نیز در نظر گرفته شده می باشد. دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 با فرمت MPEG2 Transport Stream نیز سازگاری دارد. فیلم‌های ضبط شده با این دوربین جالب را می‌توان بر روی دیسک‌های دی وی دی Blu-ray و با استفاده از نرم‌افزار ارائه شده ضبط نمود.
باید خاطر نشان کنیم برای داشتن بهترین، درخشان‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌های ممکن از سه عدد CCD استفاده می‌گردد که هر کدام اندازه‌ای برابر با ۱٫۵ اینچ دارند. هر کدام از این حس‌گرها برای تشخیص یک رنگ خاص به کار می‌روند: قرمز، سبز و آبی. علاوه بر این، به منظور ثبت دقیق جزییات بر روی ‌CCD تکنولوژی فوجینون در ساختار لنز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 بکار رفته است که تنها در دوربین‌های پیشرفته به کار می‌رود.
این تکنولوژی توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابر را نیز به همراه آورده است که در نوع خود، عملکردی عالی و تقریبا با همان درخشانی (۱٫۸-۱٫۹F) و در طول محدوده زوم mm 33 mm ~3.3= f و با بهره‌گیری از سه لنز کروی کارآمد ارائه می‌کند. لنز دوربین با لایه‌ای از پوشش ضد انعکاس EBC پوشانده شده است و به این صورت، از افت کیفی لنز که از انعکاس نور بر سطح آن ناشی می‌شود جلوگیری می‌شود. برای حفظ این کیفیت، لرزش‌گیر اپتیکال در نظر گرفته شده است که از افت سیگنالی که به خاطر عمل‌کرد لرزش‌گیر الکترونیکی حاصل می‌شود جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه می توانیم اینگونه بگوییم که دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 یک دوربین پیشرفته با قابلیت‌های عالی ضبط است که در صنعت فیلم‌برداری ارزش خود را به خوبی نشان داده می باشد.
    در ادامه باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 به سه رابط دیجیتال مجهز می باشد که اعم از: USB، HDMI و i.LINK. USB عمدتا برای حفظ فایل‌ها به کار می‌رود، HDMI نیز برای مرور دیجیتال تصویر بر روی صفحه نمایش‌های بزرگ.
    شما قادر هستید با به کارگیری کابل USB 2.0   دوربین را به دستگاه رایت دی ودی JVC DVD Burner متصل کنید و به این ترتیب، فایل‌های خود را با استفاده از Share Station بر روی دیسک‌های DVD-R و DVD-RW رایت کنید. Share Station به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی دیجیتال با فرمت JPEG ایجاد کنید. در این دوربین از دیسک‌های دولایه‌ای DVD-R نیز پشتیبانی می‌گردد.
شما  با برنامه دیگری که ارائه شده که برنامه Cyberlink BD Solution نام دارد که به کمک آن قادر هستید فایل‌های خود را با استفاده از کامپیوتر ویرایش و در عین حال، آرشیو نمایید. این برنامه PowerDirector برای ویرایش فیلم‌های ویدیویی HD، PowerProducer برای داشتن دیسک‌های Blu-ray و DVD-Video، و PowerCinema برای مدیریت فایل‌های HD و پخش مجدد آن‌ها را شامل می‌شود. از لوازم جانبی اختیاری این دوربین نیز می‌توان به لنز ۴۶ میلی‌متری تله فتو و لنز ۴۶ میلی‌متری واید، شارژر باتری و سه عدد باتری اضافی اشاره نمود.
همچنین  دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7نیز مانند بسیاری از دوربین‌های فیلم‌برداری دیگر به کاربر امکان می‌دهد در مود ۱۶:۹ بتواند فیلم‌ها و عکسهای خوبی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بگیرد.
در این دوربین فلاش داخلی در نظر گرفته نشده است، به همین خاطر عکس‌هایی که در فضای بسته گرفته شده‌اند تا اندازه‌ای دانه دانه می باشند. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید عکس‌هایی که در قطع A4 چاپ می‌شوند کیفیت مطلوبی داشته باشند. خروجی USB، Firewire و HDMI و زوم فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon) از دیگر امکانات آن می باشند.
در مجموع می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری JVC مدل GZ-HD7 طراحی بسیار خوب و در عین حال زیبایی داراست و بسیار خوش‌دست می باشد. کافی است این دوربین  فوق العاده را در دست بگیرید تا استحکام آن را در دست حس کنید. بدنه‌ آن مشکی رنگ است و وزنی برابر با ۰٫۷ کیلوگرم داراست.
ویژگیهای Everio GZ-HD7
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری JVC مدل Everio GZ-HD7 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• کیفیت خوب فیلم‌برداری
۲• ظرفیت ضبط حداکثر ۵ ساعت با بهترین رزولوشن
۳• تنظیمات دستی عالی
۴• طراحی زیبا
۵• خروجی USB، Firewire و HDMI
۶• لنز زوم اپتیکال فوجینون ۱۰ برابر (Fujinon)
۷• زوم دیجیتال ۲۰۰ برابر
۸• توانایی فیلم‌برداری HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
۹• رینگ فوکوس دستی و فوکوس کمکی
۱۰• لرزش‌گیر اپتیکال
۱۱• تکنولوژی Pixel Shift
۱۲• سه عدد CCD با اندازه ۱٫۵ اینچی
۱۳• رابط‌های کاربری دیجیتال چندگانه
۱۴• قابلیت ویرایش و آرشیو به صورت پیش‌رفته در کامپیوتر
۱۵• ابعاد: ۹۱×۷۷×۱۸۶ میلی‌متر
۱۶• وزن: ۰٫۷ کیلوگرم

منبع:

عکاسی


  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  دوربین دیگری است که در این‌ مقاله معرفی می‌گردد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به شما این امکان می‌دهد ویدیوی خود را مستقیما بر روی DVD یا هر ابزار دیگری ضبط کنید. این دوربین زیبا به قابلیت ضبط هیبریدی، میکروفون داخلی برای زوم صدا، دکمه‌ی Quick On، زوم اپتیکال ۴۰ برابر، زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر و صفحه‌نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی مجهز می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست با شما دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610 به راحتی قادر هستید فیلم‌برداری کنید و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تنظیمات ساده و مشخصه‌های کارآمدی در این دوربین ارائه شده می باشد. صفحه نمایش این دوربین جالب نیز یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹ است که حالت وایداسکرین دارد و در کنار زوم‌های اپتیکال و دیجیتال کارآمدی که ارائه شده کیفیت خوبی را تجربه خواهید نمود. لرزش‌گیر به کار رفته در DCR-DVD610 از نوع Super Steady Shot است. از دیگر مزیت‌های به کار رفته در این دوربین جذاب می‌توان به تکنولوژی Super NightShot® Plus اشاره نمود که در نور بسیار کم هم به داشتن عکس‌هایی بسیار خوب و باکیفیت کمک زیادی می‌نماید.عکاسی نوزاد آتلیه نوزاد
CCD به کار رفته دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610   از نوع HAD™ است و ۸/۱ اینچ اندازه دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ است که به ثبت جزییات هر چه دقیق‌تر و کارآمدتر کمک زیادی می‌کند و به این صورت، ویدیوی شما بسیار دقیق، واضح و پر از جزییات خوب خواهد بود.
همچنین زوم اپتیکال  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به بزرگ‌کردن هر چه به‌تر تصویر کمک می‌کند. زوم دیجیتال آن نیز به بزرگ‌نمایی‌های دیجیتال با میزان اعوجاج کم‌تر تصویر می‌انجامد. لنز‌ به کار رفته در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که عمدتا برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده‌ می باشد. این لنز دقت و کیفیت خوبی داراست.

علاوه بر اینها کیفیت صدا و تصاویر دیجیتال DVD با فرمت MPEG2 در مقایسه با MiniDV تا اندازه‌ی زیادی به‌تر می باشد. بعد از بستن دیسک بر روی دوربین فیلم‌برداری، امکان اجرای دیسک مورد نظر در بیش‌تر DVD پلیرها، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ میسر می‌باشد.

همان طور که قبلا توضیح دادیم  تنوع فرمت‌های DVD نوعی سادگی و کاربری ساده‌ را برای این دستگاه‌ها به همراه آورده می باشد. با برخورداری از DVD+RW دیگر نیازی به بستن دیسک نخواهد بود؛ فقط کافی است دیسک مورد نظر را در پخش‌کننده‌ی DVD یا Blu-ray Disc™ قرار دهید تا اجرا گردد.
بد یست بدانید تکنولوژی ضبط هیبریدی برای انتقال هر چه ساده‌تر ویدیوها و تصاویر دیجیتال از دوربین فیلم‌برداری به دیگر ابزارهای نمایشی سازگار بسیار کارآمد عمل می‌نماید. تصاویر خود را می‌توانید بر روی DVD، یا یکی از کارت‌های حافظه‌ی Duo™ یا PRO Duo™ ضبط کنید. تصاویر ضبط شده‌‌ یا تصاویر موجود روی DVD را می‌توان مستقیما با پخش‌کننده‌های DVD، کامپیوترها، پخش‌کننده‌های Blu-ray Disc™ و حتا کنسول‌های بازی PlayStation® ۳ اجرا نمود.
می توانیم از دیگر ویژگی‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  به میکروفون زوم داخلی اشاره کنیم که صدا را به صورت دالبی ۵٫۱ کاناله پخش می‌کند و فوکوس صوتی خوبی را نیز ارائه می‌نماید.
همچنین صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  نیز با نسبت ۱۶:۹ طراحی شده و کیفیت و وضوح خوبی دارد. این صفحه نمایش تا زاویه‌ی ۲۷۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد و تصاویر را به صورت شارپ و با جزییات خوب نمایش می‌دهد.
قابل ذکر است  باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای مختلف از دست نمی‌دهند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید بدون هر گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ کنید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
شما اگر بخواهید فوکوس را به صورت دستی تنظیم نمایید قادر می باشید از پانل لمسی این دوربین استفاده کنمایید. به کمک فوکوس دستی به راحتی می‌توانید دوربین خود را در هر کجا که باشید، صرف نظر از شرایط فیلم‌برداری، به صورت دستی تنظیم کنید و کیفیت خوبی هم خواهید داشت.
در ادامه باید بگوییم سیستم Super NightShot® Plus Infrared نیز با به کارگیری مود «شاتر آرام»، به شما امکان می‌دهد در شرایط کم‌نور و حتی در تاریکی مطلق هم رنگ و کنتراست خوبی را داشته باشید.
توجه کنید که، مودهایی هم برای انتخاب صحنه‌ی تصویربرداری ارائه شده که حالت‌های مختلفی مانند اتوماتیک، Twilight، Candle، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، پرتره، Spotlight، ورزشی، ساحل و برف را شامل می‌گردند. در صورت تمایل می‌توانید از افکت‌های مختلفی مانند Monotone، Sepia یا Pastel هم برای هر چه بیش‌تر جذاب شدن تصاویر خود بهره ببرید. به عنوان یکی دیگر قابلیت‌هایدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می‌توانیم به نشان‌گر میزان عمر باتری دوربین بر روی صفحه نمایش اشاره کنیم. این کار تنها با فشار دادن یک دکمه میسر می باشد.
ویژگیهای سونی  DCR-DVD610
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-DVD610  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حس‌گر ۸/۱ اینچی CCD
۲• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo یا Duo™
۳• توانایی ضبط هیبریدی
۴• زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۵• زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۶• صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی با نسبت ۱۶:۹
۷• میکروفون داخلی برای زوم صدا
۸• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۹• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۰• سیستم Super NightShot® Plus Infrared برای کار در تاریکی

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  ، زیبا و سبک است و به راحتی در کیف دستی شما جای می گیرد. هارد درایو داخلی این دوربین به شما امکان را می دهد تا با توجه به تنظیمات کیفیتی که برای تصویر برداری خود انتخاب می نمایید، از ۷ تا ۲۰ ساعت، فیلم بگیرید. با توجه به دوربین مدل DCR-SR45، مشاهده می کنیم که کمانی سونی، بدنه ی دوربین های خود را ارتقا داده و از همه مهم تر اینکه با قرار دادن دکمه ی Quick On، دوربین بسیار سریع و به راحتی، به حالت استندبای رفته یا از آن بیرون می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۴۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده است. حسگر DCR-SR47، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۳۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۸/۱ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد. رزولوشن موثر عکس در این نوع دوربین فیلمبرداری، ۰٫۳۴ مگاپیکسل می باشد که عکس ها را با فرمت JPEG برایتان ذخیره می نماید.
    مدل Sony DCR-SR47 دوربین فیلمبرداری‌، جدید و سبک وزنی از خانواده سونی است که به راحتی در کیف دستی جای می‌گیرد و وزن کمی دارد.
باید بگوییم ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می کند و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد. آتلیه کودک
شما می توانید با دوربین فیلمبرداری Sony DCR-SR47، در حوادث ورزشی، حایت وحش یا عکس برداری از دور، با زوم اپتیکال بی نظیر ۶۰ برابر خود،  بی نهایت، به صحنه نزدیک تر شوید.سالن تولد کودک
همچنین  لنز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، از نوع بسیار خوب Carl Zeiss Vairo-Tessar است که برای دوربین های فیلمبرداری فشرده، طراحی شده می باشد و لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot، تیرگی و محوشدگی تصاویر را که با لرزش دست ایجاد می شود، جبران می کند تا تصاویر شارپ و شفافی داشته باشید.

شما قادر می باشید با استفاده از تکنولوژی ضبط هیبرید،   فیلم ها و عکس های خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه ی جداشدنی، بایگانی نمایید. شما حتی این انکان را دارید که  از سبک های متنوع افکت های دوربین استفاده نمایید و به راحتی و بدون نیاز به کامپیوتر، آنها را از روی هارددیسک به کارت حافظه، انتقال دهید.

قابل ذکر است کمک نرم افزار Sony Picture Motion Browser،  راه بسیار ساده و مستقیمی برای انتقال، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر شما روی کامپیوتر می باشد. علاوه بر این، گزینه های متنوع خروجی دیگری هم که در این دوربین جالب موجود است، به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط در حافظه ی دوربین را روی DVD بریزید یا فقط با یک کلیک ساده، آنها را به شبکه ارسال نمایید.
مطمئنا ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
علاوه بر اینها نرم افزاری که در مورد دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مورد استفاده قرار می گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities می باشد.
باید بگوییم استفاده از یک دوربین فیلمبرداری، ممکن است برای خیلی ها، کار ترسناک و سختی، به نظر برسد، اما با وجود دکمه ی Easy Handycam، بیشتر ویژگی های پیچیده ی این دوربین زیبا، ساده می شوند و شما فقط با تمرکز روی همین دکمه ها، می توانید از دوربین استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که ویژگی Film Roll Index، مانند بخش های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم های مورد نظر خود، راهنمایی می کند. ویژگی Face Index، یافتن فیلم و عکس ها را، آسان تر هم می کند. با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، این ویژگی، ویدیوهای شما را بر حسب چهره هایی که قبلاً تشخیص داده است، فهرست بندی می کند و هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، راحت تر خواهید بود.
دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنهاست که در SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و در ضمن دوربین فیلمبرداری DCR-SR67، با همان ابعاد، وزن کمتری دارد.
همچنین سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 از یک چهارم ثانیه تا یک چهارهزارم ثانیه قابل کنترل است. و کیفیت ضبط فیلم آن هم، LP، HQ و SP می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۸-۶٫۰ میلی متر می باشد.
زوم اپتیکال دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، شصت برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. خوشبختانه، این دوربین مجهز به فوکوس دستی می باشد که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی می باشند بسیار مهم است. فوکوس این دوربین جذاب، هم از نوع خودکار و هم از نوع کاملاً دستی می باشد.
نرم افزاری هم که در مورد دوربین Sony DCR-SR47، مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities است. ویژگی Film Roll Index، مثل بخش‌های مختلف یک کتاب، شما را برای یافتن عکس و فیلم‌های مورد نظر خود، راهنمایی می‌کند.
شایان ذکر است صفحه نمایش لمسی چرخان دوربین فیلمبرداری DCR-SR47، از نوع TFT و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47، مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه توجه داشته باشید  از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47  می توان به خروجی USB، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی تلویزیون، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره نمود.
ویژگیهای سونی DCR-SR47
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR47 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حسگر Advanced HAD CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ
۲• صفحه نمایش TFT به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل
۳• نوع حافظه: هارددیسکی (۶۰ گیگابایت) و کارت حافظه ی Pro Duo
۴• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۵• نرم افزار: Sony Picture Motion Browser, Drivers & Utilities
۶• ذخیره سازی فیلم با کیفیت DV (720*480) در قالب MPEG2، تصویر ثابت در قالب JPEG و ویدیویی آنالوگ در قالب NTSC
۷• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۶۰ برابر
۸• لرزش گیر تصویر: Steady Shot
۹• توانایی ضبط صدای دالبی
۱۰• اتصالات: خروجی کامپیوتر، خروچی تلویزیون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت
۱۱• باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر
۱۲• مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره
۱۳• ابعاد: ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر
۱۴• وزن: ۳۴۰گرم، بدون باتری

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سانیو را که یکی از  تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربینی متفاوت است. البته پیش از این، چنین دوربین های تفنگی را از شرکت های مختلف دیده بودیم. با این وجود این دوربین زیبا که توسط سانیو ساخته شده قیمت بسیار خوبی هم داراست.
برای کار کردن با این دوربین جالب کافیست که دستگیره ی آن را در دست بگیرید و نمایشگر را باز کنید تا دوربین به صورت خودکار روشن بشود. نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی قابلیت چرخش ۲۸۵ درجه ای حول محور خود را دارد. در قسمت پشت دوربین و دقیقا جایی که انگشت شست قرار می گیرد شش کنترل قرار گرفته اند. یکی از آن ها برای شروع سریع ضبط ویدیویی می باشد. با فشردن آن به سرعت می توانید فیلم برداری را شروع کنید یا به آن خاتمه دهید. دکمه ی کناری آن برای عکاسی است.
شما با فشردن آن قادر هستید عکس هایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل تهیه کنید. اهرم میانی آن نیز برای انجام عمل زوم می باشد. با استفاده از آن می توانید زوم اپتیکالی در حد ۵ برابر را انجام دهید. دکمه ی Playback نیز برای تماشای تصاویری که گرفته اید می باشد. دکمه های Menu و Set نیز برای رفتن به منو، حرکت در آن و انتخاب گزینه ها می باشند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.برگزاری مراسم جشن تولد
در ادامه توجه داشته باشید کیفیت ضبط ویدیویی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 در سطح قابل قبولی می باشد. همانطور که ذکر کردیم این دوربین عالی قابلیت ضبط ویدویی Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تا ۷۲۰p HD و VGA را دارد. ویدیوها می توانند در فرمت MPEG4 ذخیره شوند که برای کار کردن سریع و آسان بر روی کامپیوتر عالیست. ضبط صدا نیز به صورت استریو انجام می گیرد. فایل ها بر روی انواع کارت های حافظه ی SD ذخیره می شوند و بدین ترتیب می توانید حجم حافظه ی زیادی را با خود داشته باشید. انرژی دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 از طریق باتری لیتیوم-یونی تامین می گردد که البته قابلیت شارژدهی بسیار زیاد به این دوربین را ندارد و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری تمام می شود. عکاسی کودک

شایان ذکر است لنز دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20  فاصله ی کانونی واقعی ۶٫۵ تا ۳۴ میلی متر را پوشش می دهد که با توجه به کراپ فاکتور ۵ برابر سنسور کوچک دوربین در حالت واید چیزی معادل ۳۲٫۵ میلی متر می باشد. لنز نسبتا واید و خوبی می باشد و زوم ۵ برابر هم برای بسیاری از نیازهای روزانه کافی می باشد. کمینه ی نسبت کانونی آن نیز f/3.4 می باشد که معمولی است. این لنز فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر است و بنابراین دوربین از لرزش گیر تصویر الکترونیکی بهره می برد. در زیر لنز یک فلاش هم قرار گرفته که برای عکاسی به کار می آید و بردی در حد ۲٫۳ متر را ارائه می دهد. دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دارای سیستم تشخیص چهره نیز می باشد که در هنگام عکاسی و فیلم برداری می تواند به فوکوس خودکار بر روی چهره ها کمک زیادی انجام دهد.

در محموع باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سانیو مدل VPC-CG20 دوربین فیلم برداری کوچک جیبی و خوش دستی می باشد که قیمت مناسبی نیز داراست و با ارگونومی راحتی که دارد قادر هستید آن را به سادگی در دست بگیرید و فیلم برداری را انجام دهید.

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.سالن تولد کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 بسیار با کیفیت می باشد و امکانات بسیار عالی را در اختیار شما قرار می دهد.
لنز زوم قدرتمند، رنگ‌های عالی، کیفیت خوب تولید رنگ و سایر مشخصه ها که از این دسته می باشند که این دوربین زیبا را به ابزار کارآمدی برای فیلم‌برداری تبدیل کرده‌اند. لنز کارل زایس Vario-Tessar در کنار لرزش‌گیر Super SteadyShot به داشتن ویدیوهای شارپ و با کیفیت کمک زیادی می‌کند. زوم‌های اپتیکال ۴۰ برابر/ دیجیتال ۲۰۰۰ برابر نیز سوژه را به شکل بسیار خوبی نزدیک می‌نمایند. نمایش‌گر LCD لمسی ۲٫۵ اینچی SwivelScreen™ این دوربین جذاب از عمل‌کرد خوبی برخوردار می باشد و به کمک آن همه‌ چیز را در کنترل خواهید داشت.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک حس‌گر ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD‌ می باشد. تعداد پیکسل‌های کارآمد این حس‌گر ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل است. به کمک این حس‌گر جزییات سوژه به شکل بسیار خوبی ثبت می‌گردند و ویدیوهای فوق‌العاده خوبی خواهید داشت. عمل‌کرد آن نیز در مورد عکس‌ها بسیار خوب می باشد.آتلیه نوزاد

باید توضیح دهیم لنز زوم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 از نوع کارل زایس Vario-Tessar است که اکثرآ برای دوربین‌های جمع و جور طراحی شده می باشد. این لنز و زوم اپتیکال DCR-HC52 نیز عمل‌کرد خوبی دارند و به نزدیک‌تر کردن هرچه به‌تر سوژه‌های دور نقش به سزایی دارد. زوم دیجیتال این دوربین نیز به همین نسبت خوب کار می‌کند. با به کار بردن این زوم میزان اعوجاج خوبی را شاهد خواهید بود.
ر ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایش LCD دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 یک نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی است. زاویه چرخش این صفحه نمایش ۲۷۰ درجه می باشد. جزییات و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده بر روی آن نیز بسیار خوب مس باشد و از آن راضی خواهید بود.
به طور قطع شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 دیگر هیچ مشکلی برای انتقال تصاویر دوربین به دستگاه‌های سازگار مجهز به رابط IEEE1394 نخواهید داشت.
همان طور که توضیح داده بودیم باتری‌های شارژی یون لیتیوم سونی بر خلاف باتری‌های NiCad (نیکل کادمیومی)، کیفیت خود را در اثر شارژهای پی در پی از دست نخواهند داد. به همین سبب قادر هستید بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به عمر باتری‌ها، آن‌ها را شارژ نمایید و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.
قابل ذکر است در صورت فشار دادن دکمه‌ی Easy Handycam بیش‌تر مشخصه‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  قفل می‌شوند و شما تنها با دکمه‌هایی کار خواهید کرد که برای ضبط فیلم اهمیت دارند.
در باب فوکوس دستی  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 نیز باید بگوییم که این امکان را به شما می‌دهد با استفاده از پانل لمسی دوربین، تنظیمات فوکوس را اعمال نمایید. فوکوس دستی قابلیت بسیار کارآمدی است که کار در شرایط سخت را راحت می‌کند. هم‌چنین، با وارد شدن به منوی دوربین می‌توانید زبان دستگاه را تغییر دهید. این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، فرانسه ـ کانادایی، اسپانیایی آمریکای لاتین یا پرتغالی.
بعلاوه سیستم NightShot® Plus Infrared نیز به داشتن ویدیوهایی کمک می‌کند که کم‌تر به سبزی می‌زنند. در مورد افکت‌های تصویری این دوربین فوق العاده هم می‌توانیم به مود Picture Effect اشاره کنیم. این افکت‌ها در مود Camera موجود می باشند: Monotone، Pastel و Sepia. در عین حال، در مود پخش مجدد هم وجود دارند.
می توانیم از دیگر ویژگی‌های دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52  به حالت‌های Scene Selection اشاره کنیم که به ضبط آسان تصویر کمک زیادی می‌نمایند.همچنین شما قادر هستید یکی از حالت‌های مختلف Beach، Candle، Fireworks، Landscape، Portrait، Sports Lesson، Spotlight، Sunrise یا Sunset را انتخاب نمایید.
ویژگیهای دوربین فیلم‌برداری سونی DCR-HC52
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-HC52 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱- حس‌گر ۶/۱ اینچی ۶۸۰٫۰۰۰ پیکسلی HAD™ CCD
•۲- نمایش‌گر ۲٫۵ اینچی ۱۲۳٫۰۰۰ پیکسلی با زاویه‌ی چرخش ۲۷۰ درجه‌ای
•۳-لنز کارل زایس Vario-Tessar
•۴- لرزش‌گیر Super SteadyShot
•۵-زوم اپتیکال ۴۰ برابر
• ۶-زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
•-۷ NightShot ® Plus
• ۸-دکمه‌ی Easy Handycam

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم کمپانی  سونی یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری می باشد ، که توانست دوربین جدید دیگری از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری عرضه کند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD از نمونه مدل‌هایی می باشد که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به قابلیت ضبط با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ مجهز شده می باشد.
کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین زیبا بسیار خوب بوده و جزییات را به خوبی ثبت می‌نماید. سیستم ثبت تصویر آن نیز بسیار کارآمد است. این دوربین بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگار می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
در مجموع بای بگوییم ، مدل‌های AVCHD بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر ارائه می‌نمایند. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز همین طور می باشد. این دوربین جذاب نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به توانایی  تشخیص چهره مجهز شده است که این ویژگی می‌تواند حداکثر ۸ چهره را به صورت هم‌زمان در کادر LCD شناسایی نماید. به این ترتیب، تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌شود. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  به قابلیت فیلم‌برداری هیبریدی بر روی کارت حافظه و حداکثر تا ۱ ساعت پیاپی (در حالت ۱۴۴۰ LP) و روی دیسک دو لایه‌ی DVD +R مجهز شده است.
در ادامه توجه داشته باشید که صفحه نمایشگر به کار گرفته شده در ادوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی میباشد. حال‌ آن‌که صفحه نمایش دوربین‌های بسیار پیش‌رفته‌ی HDD به صفحه نمایش ۹۲۱٫۰۰۰ پیکسلی ۳٫۲ اینچی مجهز شده‌اند.
شایان ذکر است حس‌گر به کار گرفته شده در دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD یک حس‌گر ۵/۱ اینچی CMOS می باشد که در مقایسه با مدل‌های پیشین این سری اندازه‌ی کوچک‌تری دارد. اما در عین حال از پردازش‌گر Bionz و تکنولوژی Exmor استفاده شده است. با به کارگیری سیستم Exmor/Bionz نویز کم‌تری را خواهید داشت.
    قابل ذکر است که دوربین فیلم‌برداری بی نظیر سونی HDR-UX10 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌نماید و به این صورت، تصاویر با کیفیت به‌تری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از مشخصه های مهم این دوربین عالی به شمار می‌روند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌نماید. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌نمایند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی UX10علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.
در ادامه باید بگوییم  همراه با دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر هستید اظلاعات تصویری خود را به سه روش مختلف ذخیره نمایید: DVD، کارت حافظه یا حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی. حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی دوربین برای ذخیره‌ی یک ساعت فیلم (در حالت ۱۹۲۰ HD) بسیار مناسب است. شما می‌توانید فیلم‌های خود را از حافظه داخلی و کارت‌های حافظه به هارد دوربین انتقال دهید. هم‌چنین، امکان انتقال عکس‌ها از حافظه‌ی داخلی دوربین بر روی کارت‌های حافظه نیز میسر شده می باشد. شما قادر هستید تصاویر خود را بر روی DVD یا کارت‌های حافظه PRO Duo ذخیره نمایید. بر روی این دوربین کلیدی در نظر گرفته شده که به کمک آن به منوی اصلی دوربین دست‌رسی خواهید داشت.برگزاری مراسم جشن تولد

نکتهی دیگر اینکه لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنزکارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر ویژگی هایی هستند که در این دوربین جالب خواهید دید. به کمک این دو مشخصه فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف خواهند بود. قابلیت‌های صوتی دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD نیز بسیار پیش‌رفته می باشد. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. مشخصه‌ی دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنم میکروفون داخلی دوربین برای زوم صدا می باشد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل UX10 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی ۱۰۰ پایی نیز پشتیبانی می‌نماید. عکاسی نوزاد
     به طور کلی میتوان گفت دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-UX10 از جمله‌ دوربین‌هایی است که به حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor مجهز شده است. این دوربین از DVD و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. زوم اپتیکال ۱۵ برابر، میکروفون داخلی برای زوم صدا و مشخصه‌ی تشخیص چهره برای شناسایی حداکثر ۸ چهره از جمله مشخصه‌هایی هستند که در این دوربین می‌بینید. صفحه نمایش آن نیز یک صفحه‌ نمایش ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی است که کیفیت خوبی را از خود نشان داده است.
باید بدانید دوربین فیلم‌برداری جدید و مدرن سونی مدل HDR-UX10 DVD  قادر می باشد تصاویر را با فرمت x.v.Color نیز ضبط نماید. رنگ‌های به عمل آمده از کار با فرمت x.v.Color بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر از فرمت sRGB می باشند. از دیگر مشخصه هایی که در UX10 مشاهده می کنید می‌توانیم به لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کنیم. مشخصه‌ی “Link to Zoom” اولویت صوت را با افزایش زوم دوربین تغییر می‌دهد.
قابلیت های سونی  HDR-UX10 DVD
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری  سونی مدل HDR-UX10 DVD می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
•۱-دارای حس‌گر ۵/۱ اینچی CMOS
•۲ -دارای پردازش‌گر BIONZ
• ۳-عکس‌های ۴ مگاپیکسلی
•۴ -زوم اپتیکال ۱۵ برابر
• ۵-زوم دیجیتال ۱۸۰ برابر
• ۶-صفحه نمایشگر ۲٫۷ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی
•۷ -قابلیت ضبط ویدیویی AVCHD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ بر روی DVD
• ۸-حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی
• ۹-قابلیت تشخیص چهره حداکثر تا ۸ چهره (فیلم‌برداری)
•۱۰- استفاده از DVD-R، DVD+R، DVD+RW، DVD-RW و DVD+R DL (8 سانتی‌متری)
•۱۱ -مجهز شده به میکروفون زوم داخلی
• -۱۲فوکوس اتوماتیک و دستی
•۱۳-دارای  فلاش داخلی
•۱۴ -باتری شارژی سونی NP-FH60
• ۱۵-خروجی ویدیو، A/V و USB
منبع:

عکاسی


  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی کودک آتلیه کودک
در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی سه دوربین فیلم برداری مدل SX45، SX65 و SX85 را معرفی نمود که هر ۳ دوربین‌هایی ارزان قیمت با امکان ضبط ویدیویی SD می باشند. تنها تفاوت بین این سه دوربین در مقدار حافظه و نوع ذخیره سازی فیلم‌ها می‌باشد. به نحوی که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  SX45 فاقد هرگونه حافظه‌ی داخلی می باشد و فیلم‌ها فقط بر روی کارت حافظه‌ی نوع SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65 از حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت خشک داخلی بهره گرفته است و دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX85 هم مجهز به حافظه‌ی داخلی خشک ۱۶ گیگابایتی می باشد.
هر سه‌ی این دوربین‌های زیبا مجهز به لنز با توانایی زوم ۶۰ برابر، صفحه نمایش ۳ اینچی و بعضی ویژگی‌های جذاب مثل کانکتور داخلی USB برای اتصال سریع به رایانه برای انتقال فایل‌ها و شارژ باتری هستند. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین های زیبا داشته باشیم.

باید یادآور شویم این سه دوربین‌هایی با ارزان قیمت با توانایی ضبط ویدیویی SD می باشند و خبری از فیلم برداری HD نمی باشد. به هر ترتیب کیفیت ویدیوها نیز متوسط می باشند ولی در عوض لنزی بسیار قدرتمند بر روی این دوربین ها قرار گرفته و آسان در استفاده و ارزان قیمت هستند. این دوربین جذاب که به رنگ‌های مشکی، نقره ای، آبی و قرمز ساخته شده، دوربینی کوچک و دوست داشتنی می باشد.

دکمه‌ها و کنترل‌ها کاملا به صورت استاندارد قرار گرفته‌اند به صورتی که دکمه‌ی Rec زیر انگشت شست شما، اهرم زوم زیر انگشت اشاره و بقیه‌ی دکمه‌ها نیز در جای درست خود قرار گرفته‌اند. دستگیره نیز کاملا ارگونومیک ساخته شده و بسیار راحت می باشد. بند دستگیره ای هم همین وضعیت را دارد ولی گویی کمی پایین ساخته شده می باشد. باتری در قسمت پشتی قرار دارد و در قسمت بالای آن نیز دکمه ای برای تعویض بین مودهای ویدیو و عکس مشاهده می‌شود.همان‌طور که در بالا ذکر شد تنها تفاوت این دوربین‌های جذاب در میزان حافظه‌ی داخلی آن ها می‌باشد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX45 حافظه‌ی داخلی ندارد، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65 فقط ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX85 نیز دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد.
این در حالیست که همه‌ی آن‌ها  کارت حافظه‌ی خارجی SD/SDHC/SDXC را ساپورت می‌نمایند. با باز کردن درب صفحه نمایش می‌توانید چهار دکمه‌ی پاور، سویچ به مود intelligent Auto، دکمه‌ی روشن و خاموش کردن لامپ LED زیر لنز و رفتن به مود Play back مشاهده می‌گردند. کیفیت نمایشگر ۳ اینچی لمسی نسبت به نمایشگر دوربین‌های رقیب بسیار خوب می‌باشد و در کل نمایشگر شارپ و با کیفیتی می باشد، ولی به هر صورت تماشای آن در زیر نور مستقیم آفتاب سخت می‌باشد.
در قسمت سمت راست تصویر نمایشگر دکمه‌هایی لمسی وجود دارند که با آن‌ها قادر هستید ضبط ویدیویی را شروع نمایید یا به آن خاتمه دهید و یا عمل زوم را انجام دهید.این دوربین عالی مجهز به لنز با قابلیت زوم بسیار بالای ۶۰ برابر است، در نتیجه بدین صورت نگه داشتن دوربین در دست موقعی که در حال استفاده از زوم زیاد می باشید بسیار مهم می‌باشد چون که کوچک‌ترین لرزش در دست شما قادر هستید باعث لرزش شدید تصویر شود.
هرچند که کمپانی سونی از نوعی لرزش گیر تصویر الکترونیکی در این دوربین شکیل بهره گرفته ولی همچنان نمی‌تواند مثل نوع اپتیکال خود عمل کند و در نتیجه بهترین نتیجه را می‌توانید موقعی بگیرید که دوربین را بر روی یک سه پایه گذاشته باشید. عملکردهای دیگر دوربین هم بسیار خوب می باشد. وقتی دوربین را روشن می‌نمایید کاور لنز به صورت اتوماتیک کنار می‌رود. فوکوس خودکار هم بسیار خوب عمل می‌نماید ولی در زوم زیاد می‌تواند خطاهای زیادی داشته باشد که علی الخصوص در شرایط نوری ضعیف این تشدید می‌گردد. باتری لیتیومی دوربین می‌تواند برای شارژ دهی متمادی برای ۱۰۵ ساعت پشتیبانی به عمل آورد که خیلی بد نمی باشد.
می توانیم در در مورد کیفیت فیلم‌ها بگوییم که به صورت عمومی خیلی سافت می باشند. تقریبا تنها جایی که در آن شاهد ویدیوهای شارپ بودیم در مود Tele Macro بود. ویدیوها نسبتا نویزی هستند و این نویزها تا وقتی که تا حد زیادی آن‌ها را کوچک نکنید قابل مشاهده هستند. در مناطق پر کنتراست هم خطای رنگی بنفش به وضوح مشاهده می‌گردد. کیفیت رنگ‌ها خوب می باشد هرچند که تراز سفیدی همواره مقداری رو به سردی می‌زند. لامپ LED هم در شرایط تاریکی برای فیلم برداری از سوژه های نزدیک کاملا می‌تواند مفید واقع گردد.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که این سه دوربین کارآمد، دوربین‌هایی در رده ارزان قیمت می باشند که نقاط قوت و ضعف خود را به نمایش می گذارند. با این وجود اگر شما واقعا به دوربین فیلم برداری ارزان قیمت با کیفیت نسبتا خوب و قابلیت زوم بالا احتیاج دارید، این سه گزینه‌هایی مناسب هستند.
مشخصات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SX65
    نوع دوربین : کارت حافظه ای Memory Card – ذخیره سازی بر روی کارت حافظه ۱۶ گیگابایت
    مشخصات حسگر و تصویر: حسگر CCD با دقت ۰٫۶۸ مگاپیکسل
    قابلیت فیلمبرداری: کیفیت Standard (DV/VGA) با فرمت MPEG2-PS
    نوع لنز: سونی ۱٫۸ تا ۱۰۸ میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال ۶۰ برابر – لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electrical SteadyShot™ Image Stabilization)
    نوع صفحه نمایش: صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    نوع ورودی و خروجی ها: خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های دوربین : فلاش ۳ لوکس – پشتیبانی از کارت حافظه Memory Stick Pro Duo – حافظه داخلی کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
    نام ها دیگر : Sony SX85
منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

کمپانی معتبر سونی دوربین فیلم برداری مدل TD10 خود را به بازار علاقه مندان معرفی کرده است  که فقط با دیدن ظاهر این دوربین فیلمبرداری ، ویژگی اصلی و شاخص آن به طور کامل برای علاقه مندان این برند لو می‌رود! در قسمت جلوی این دوربین لنزی دوقلو قرار گرفته که به معنای دقیق‌تر یعنی توانایی ضبط ویدیویی ۳D یا سه بعدی توسط TD10.عکاسی کودک
این دوربین خاص علاوه بر فیلم برداری ۳D توانایی فیلم برداری ۱۹۲۰X1080p Full HD در ۲D را نیز دارد. این خصوصیت در حالیست که TD10 تا به این تاریخ یکی از تنها دو دوربین فیلم برداری موجود در بازار (به همراه JVC GS-TD1) می‌باشد که از سیستمی با دو لنز و دو سنسور تصویر با توانایی فیلم برداری Full HD سه بعدی بهره می‌برد. در ادامهبه نقد و بررسی این دوربین فیلمبرداری خواهیم پرداخت. عکاسی بارداری

در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 خود را رونمایی کرد که تنها با دیدن ظاهرش، ویژگی اصلی و مهم آن به طور کلی مشاهده می شود. در قسمت جلوی این دوربین زیبا  لنزی دوقلو قرار گرفته که به معنای دقیق‌تر یعنی قابلیت ضبط ویدیویی ۳D یا سه بعدی توسط دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10.

دوربین فوق العلاوه بر فیلم برداری ۳D قابلیت فیلم برداری ۱۹۲۰X1080p Full HD در ۲D را نیز داراست. این در حالی است که دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 تا به این تاریخ یکی از تنها دو دوربین فیلم برداری موجود در بازار (به همراه JVC GS-TD1) می‌باشد که از سیستمی با دو لنز و دو سنسور تصویر با قابلیت فیلم برداری Full HD سه بعدی بهره می‌برد. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 از سیستمی با دو لنز و دو سنسور ۱/۴ اینچی CMOS تصویر استفاده می نماید که به دوربین امکان فیلم برداری سه بعدی را می‌دهد. بدین صورت دو ویدیوی Full HD به صورت همزمان ضبط می‌گردند و سپس به صورت سه بعدی به روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این درست همان کاری است که پیش از این دوربین JVC GS-TD1 هم توانایی انجام آن را داشت.
لنزهای دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 در هنگام فیلم برداری سه بعدی قابلیت زوم ۱۰ برابر و در هنگام فیلم برداری دو بعدی قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارند.در نتیجه این سیستم کاملا متفاوت از سیستم فیلم برداری سه بعدی می باشد که دوربینی مانند پاناسونیک TM900 کار می‌کند. این سبب کیفیت کاملا بالاتر می‌گردد ولی به هر ترتیب دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 دوربینی بزرگ‌تر و سنگین‌تر می باشد.
همچنین تقریبا نیازی به کالیبراسیون هم در آن وجود ندارد و فقط لازم است که عمق تصویر سه بعدی که می‌خواهید بگیرید را تنظیم نمایید. موقع فیلم برداری سه بعدی می‌توانید تنظیمات فوکوس و نور دهی را به صورت دستی انجام بدهید ولی به طور مثال امکان تغییر تراز سفیدی وجود ندارد که این بد است. شما در ضمن قادر هستید عمق تصویر سه بعدی را در هنگام فیلم برداری یا پخش فیلم تغییر دهید.
البته در هنگام پخش می‌بایست حتما دوربین به HDTV متصل باشد. نمایشگر خود دوربین هم قابلیت نشان دادن ویدیوهای ۳D را دارد و برای دیدن آن‌ها حتی به عینک هم احتیاج ندارید ولی به هر ترتیب کیفیت پخش ۳D HDTV بهتر می باشد. این در حالی است که نمایشگر سه بعدی دوربین JVC کیفیتی پایین‌تر داراست.صفحه نمایشگر سه بعدی این دوربین جذاب بسیار بزرگ می باشد و قطری به اندازه‌ی ۳٫۵ اینچ دارد.
باید یادآور شویم که بهترین نمایشگر سه بعدی بر روی دوربین‌های فیلم برداری می باشد که دیده‌ایم ولی همچنان کیفیت دید از زاویه‌ی بسیار بدی دارد و شارپنس آن هم خوب نمی باشد. این نمایشگر از نوع لمسی می باشد و کیفیت فوق‌العاده بالای ۱,۲۲۹,۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌نماید که بالاترین کیفیتی می باشد که تا به حال بر روی نمایشگر یک دوربین فیلم برداری در این رده به کار گرفته شده است.
کمپانی سونی در این مدل بیشتر پورت‌ها و اتصالات را در قسمت پشتی دوربین قرار داده است، ولی همچنان می‌توانید تعدادی پورت در قسمت سمت راست و یک کفشک تجهیزات اکسترنال را در قسمت بالای دوربین مشاهده نمایید. در قسمت پشت این دوربین دو کاور لاستیکی روی پورت‌ها را پوشانده‌اند. خود پورت‌ها شامل میکروفون، هدفون، mini HDMI و پورت multi AV می‌شوند.
دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 مجهز به شیار کارت حافظه هم هست که از همه‌ی کارت‌های حافظه‌ی SD و سونی Memory Stick Pro Duo پشتیبانی می‌کند. البته این دوربین حافظه‌ی داخلی هم دارد که دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت و از نوع خشک است. این مقدار حافظه خیلی خوب است ولی فقط برای ذخیره‌ی ۵ ساعت ویدیوی ۳D در بهترین کیفیت کافی است.
    در ادامه این نقد و بررسی باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 از لحاظ ساختاری دوربینی فوق‌العاده قدرتمند است و در دست مثل یک آجر احساس می‌شود. همچنین در مقایسه با دوربین‌های فیلم برداری کوچک امروزی، TD10 کاملا بزرگ و سنگین احساس می‌شود. هرچند که بند دستگیره ای بزرگی دارد، ولی خود دوربین از نظر ارگونومیکی چندان ایده آل نمی باشد و مانند یک مکعب مستطیل ساخته شده است.
وزن این دوربین جذاب حدود ۷۴۰ گرم می‌باشد که دست کم ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم از بسیاری از دوربین‌های ۲D موجود در بازار سنگین‌تر است. دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10مجهز به باتری لیتیومی فوق‌العاده ای است که قابلیت شارژ دهی متوالی برای فیلم برداری به مدت ۴ ساعت و ۲۱ دقیقه را به این دوربین دارد. این مقدار کاملا بیشتر از هر دوربین فیلم برداری دیگری است که تا به حال مشاهده کرده ایم.
همچنین حدود ۱ ساعت و نیم بیشتر از باتری دوربین JVC GS-TD1 از شارژ دهی پشتیبانی می‌نماید. لنزهای دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 نیز مجهز به لرزش گیر تصویر مکانیکی پیشرفته‌ی O.I.S هستند که لرزش دست شما را جبران می‌کنند تا در فیلم اثر کمتری بگذارند. ضبط صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 surround صورت می‌گیرد.
همچنین  این دوربین زیبا از فن آوری فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا intelligent Auto نیز بهره می‌برد که کار فیلم برداری را برای شما بیش از پیش آسان می‌سازد. فقط کافی است که دوربین خود را بر روی این مود قرار دهید، دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه های مختلف نشانه بروید تا دوربین خود به صورت هوشمند نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص دهد و تنظیمات را بر روی بهترین مقادیر بگذارد تا با کیفیت‌ترین فیلم‌ها ضبط گردند.
    گفتنیست ویدیوهای Full HD 2D دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 در فرمت AVCHD ذخیره می‌گردند.این در حالی است که ویدیوهای ۳D در کدکی به نام MVC ذخیره می‌گردند. تنها مشکل این کدک عدم سازگاری با بسیاری از برنامه های تدوین فیلم است. این دوربین قابلیت عکاسی ۲D را دارد ولی به طرز عجیبی عکاسی ۳D با آن مقدور نمی‌باشد.در پایان باید تکرار کنیم دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10یکی از دو دوربین فیلم برداری سه بعدی ساخته شده با دو لنز و دو سنسور مجزا تا زمان معرفی شدن آن می باشد.
بزرگ‌ترین و مهم ترین ویژگی این دوربین نیز همین می‌باشد که البته سبب شده دوربین بزرگ، سنگین و گران قیمت باشد. از جهات بسیاری مانند امکانات جانبی، کیفیت نمایشگر، قابلیت زوم لنزها، کنترل‌های دستی و حتی کیفیت فیلم برداری بهتر از تنها رقیب خود یعنی دوربین JVC GS-TD1 عمل می‌نماید.
 قابلیت ها ی جانبی دوربین فیلم برداری سونی مدل TD10 :
فلاش ۳ لوکس
پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه
حافظه داخلی کارت حافظه‌ی‌ ۶۴ گیگابایتی 
میکروفون داخلی 
بلندگوی داخلی
ریموت کنترل

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰

جالب است که بدانید شرکت سونی دوربین های فیلم برداری سطح مبتدی جدید خود با نام‌های CX190، CX200 و CX210 را به بازار علاقه مندان فیلمبرداری معرفی کرد. این سه دوربین  در حقیقت یک دوربین هستند که دارای تفاوت‌های بسیار جزئی می‌باشند. این سه دوربین‌هایی با توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD همراه شده‌اند و این در حالیست که قیمت آن‌ها در سطح دوربین‌های SD است.
دلیل  اصلی  آن هم این است که برای خلق فیلم‌های با رزولوشن HD در این دوربین‌ها از تجهیزات SD استفاده شده که به وسیله‌ی فرآیند دیجیتالی فیلم‌ها را به HD تبدیل می‌کند. بنابراین فیلم‌ها از نظر کیفیتی ضعیف‌تر از HD واقعی هستند. البته سونی تنها شرکتی نیست که این کار را کرده و پیش از این هم از کانن و پاناسونیک چنین روشی را در تولید دوربین‌های فیلم برداری ارزان قیمت دیده بودیم. در این دوربین‌ها سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
در این دوربین‌ها کمپانی سونی از سنسور تصویری استفاده کرده که حتی از دوربین دو سال پیش دوربین CX110 نیز کوچک‌تر و کم رزولوشن تر می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    باید یادآوری کنیم که  دوربین‌های CX190, CX200 و CX210 در واقع دوربین‌های یکسانی می باشند. با این تفاوت که CX200 و CX210 مجهز به نمایشگرهای لمسی می‌باشند و در عوض دوربین CX190 دارای یک Joystick کوچک و دکمه‌ی Playback بر روی قاب نمایشگر می باشد. همجنین دوربین CX210 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی نیز می باشد.بادی بگوییم تا جایی که به کیفیت فیلم برداری مربوط می‌شود، می‌توانیم بگوییم که کیفیت فیلم‌های بت شده به بدی فیلم‌هایی می باشد که دوربین CX130 می‌گرفت.
البته کاربران عادی مطمئنا این کیفیت را قبول دارند. اگر ویدیوها را در سایزهای کوچک و بر روی کامپیوتر مشاهده نمایید و یا اینکه فیلم برداری کلوزآپ انجام دهید، ویدیوها خیلی خوب به نظر می‌رسند. ولی اگر از صحنه های پر جمعیت و دوردست‌تر فیلم برداری کرده باشید و سپس فیلم‌ها را بر روی HDTV مشاهده کنید، فیلم‌ها کاملا غیر شارپ به نظر می‌رسند.
    با هندی کم های HDR-CX210 سونی قادر به فیلمبرداری Full HD60i با کیفیت استثنایی خواهید بود.از طریق کابل HDMI سازگار با تلویزیون های HD این دوربین میتوانید لحظات جادویی زندگی خود را دوباره زنده کنید و در کنار دوستان و خانواده خود به تماشای آنها بپردازید.فلاش اینترنال ۸GB آن امکان ذخیره ی داده هایتان را به صورت داخلی فراهم می آورد.
به این ترتیب در مناطق با کنتراست بالا نیز کاملا خطای رنگی بنفش مشاهده می‌گردد. درجایی که نور ضعیف‌تر باشد هم از شارپنس کاسته و بر نویز افزوده می‌شود. کیفیت ضبط صدا نیز برای دوربینی در این رده عادی است ولی کار شما را راه می‌اندازد.گفتنیست دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 قابلیت عکاسی ۵٫۳ مگا پیکسلی را نیز داراست.
البته رزولوشن سنسور واقعا ۵٫۳ مگا پیکسل نمی باشد و نهایتا ۱٫۳ مگا پیکسل می‌باشد که باز هم به روش‌های دیجیتالی افزایش پیدا کرده می باشد. در دوربین CX190 امکان تعیین محل فوکوس خودکار وجود ندارد ولی دست کم در CX200 و CX210 می‌توانید از طریق لمس نمایشگر نقطه ای که می‌خواهید فوکوس خودکار در آن جا صورت گیرد را انتخاب نمایید.
همچنین نور دهی نیز از همین طریق قابل تنظیم می باشد.می‌توانیم بگوییم که شارژ باتری نیز بسیار زود تمام می‌شود و پس از حدود یک ساعت فیلم برداری کاملا تخلیه می‌شود. نمایشگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 خوشبختانه حتی در زیر نور آفتاب هم کاملا شفاف و قابل رویت می باشد و خود دوربین نیز بسیار سریع و دقیق فوکوس می‌کند.این دوربین جذاب مجهز به سیستم لرزش گیر می‌باشد و این سیستم دست کم در یک سوم مسیر بزرگنمایی ۲۵ برابری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.
نکته ی دیگر اینکه یکی از جذابیت‌های دوربین CX190  طراحی و ساخت جمع و جور و سبک آن می‌باشد ولی مقداری پلاستیکی و غیر محکم به نظر می‌رسد. این دوربین زیبا به راحتی در جیب ژاکت و یا کیف دستی شما جای می‌گیرد.  آتلیه کودک
    طراحی نیز کاملا استاندارد یک دوربین سطح مبتدی می باشد به نحوی که سویچ زوم، دکمه‌ی شاتر برای عکاسی و دکمه‌ی مود برای سویچ بین عکاسی و فیلم برداری را بر روی بدنه می‌توانیم مشاهده می کنیم. همچنین دکمه‌ی Rec نیز در قسمت پشتی دوربین قرار دارد. یک سویچ دستی نیز کاور لنز را باز و بسته می‌نماید.
قابل ذکر است که یک آداپتور سنتی AC همراه با دوربین می‌باشد، ولی می‌توانید از طریق کابل USB و اتصال آن به کامپیوتر نیز باتری دوربین را شارژ نمایید. همچنین بر روی بدنه می‌توان شیار کارت حافظه‌ی SD و پورت AV out را نیز مشاهده نمود. پورت‌های mini HDMI و mini USB هم بر روی بدنه وجود دارد. هیچ گونه‌ی سویچ پاور بر روی دوربین وجود ندارد. هر گاه که نمایشگر را باز می‌کنید دوربین روشن و وقتی آن را می‌بندید خاموش می گردد. آتلیه بارداری

اما مشکل این جاست که دوربین پس از چند دقیقه ای که با آن کار نمی‌کنید به مود Sleep می‌رود و اگر تمایل داشتید دوباره آن را بیدار کنید باید نمایشگر را بسته و دوباره باز کنید. تازه اگر در هنگام اتصال به HDTV از طریق پورت HDMI به مود Sleep بروید اول باید کابل HDMI را در بیاورید و سپس آن عمل را انجام دهید.

در دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 هرچند که می‌توانید نور دهی و تراز سفیدی را تنظیم نمایید، ولی اصولا برای این طراحی شده که آن را در مود Full Auto یا کاملا اتوماتیک استفاده نمایید. برای دسترسی به دو تنظیم دستی که ذکر کردیم باید کاملا وارد سیستم منوها شوید و هرچند که منوها کاملا منطقی طراحی شده‌اند ولی به هر صورت جستجو زمان بر می باشید.
در مجموع باید بگوییم که دوربین های CX190، CX200 و CX210 دوربین‌های فیلم برداری بسیار ارزان قیمتی می باشند که کیفیت فیلم برداری کاملا در حد قیمت خود را ارائه می‌نمایند. اگر فکر می‌کنید که این مقدار از کیفیت فیلم برداری به کار شما می‌آید، در نتیجه انتخاب‌های مناسبی برای شما می‌باشند. علی الخصوص اینکه علاوه بر قیمت ارزان، وزن و ابعاد این دوربین‌ها نیز بسیار کم می باشید.
خصوصیات بارز دوربین فیلم‌برداری سونی  HDR-CX210
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-CX210 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
مشخصات کلی : ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی
مشخصات سنسور و تصویر سنسورExmor R CMOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
ظبط فیلم کیفیت Full HD با فرمت HD: MPEG4-AVC/H.264 AVCHD 2.0 format compatible; STD: MPEG2-PS
لنز کارل زایس Carl Zeiss Vario-Tessar Lens 62.5-2.5 میلیمتر- با زوم اپتیکال ۲۵ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال SteadyShot
صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
ورودی و خروجی ها : خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
سایر امکانات ۳ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی
امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرارگرفته باشد.
درون جعبه این دوربین چه وسایلی خواهید دید؟
    دوربین فیلمبرداری Sony HDR-CX210R
    یکعدد باطری قابل شارژ NP-FV30))
    یکعدد آدابتور AC
    یک عدد کابل AV
    دفترچه راهنمای کاربر به زبان اصلی
    یکعدد کابل mini HDMI
    کابل USB
    سی دی نرم افزاری دوربین

منبع:

عکاسی


  • آتلیه کودک
  • ۰
  • ۰


اگر به عنوان یک فیمبردار نیمه حرفه ای بدنبال یک دوربین فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از شرکت سونی هستید، این شرکت مدل PJ50 را برای شما معرفی کرده است. این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را دارد و همچنین می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری انجام دهد تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.
 

در دل دوربین سونی PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که توانایی بخاطر سپردن تا ۹۱ ساعت فیلم را دارد. بنابراین در یک کلام باید گفت که PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از سونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های گرفته شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرد. این دوربین به همراه دوربین PJ30 معرفی شده که تقریبا تنها تفاوتشان در بهره گیری PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بگوییم یکی دیگر از دوربین های فیلم برداری Full HD مجهز به پروژکتور از کمپانی سونی، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 می باشد. این دوربین زیبا قابلیت  ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD در ۶۰p را داراست و البته می‌تواند به صورت ۲۴p نیز فیلم برداری نماید تا همانند فیلم‌های سینمایی به نظر برسد.

در قلب دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 هارد دیسک ۲۲۰ گیگابایتی قرار گرفته که قابلیت پشتیبانی برای گرفتن تا ۹۱ ساعت فیلم را داراست. در نتیجه در یک کلام باید بگوییم که دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 یک دوربین خیلی پیشرفته و با کیفیت از کمپانیسونی است که بوسیله‌ی پروژکتور می‌توان فیلم‌های ضبط شده را بر روی پرده یا دیوار مشاهده نمود.

این دوربین جذاب در کنار دوربین PJ30 معرفی شده که تنها تفاوتشان در بهره گیری دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 از هارد دیسک داخلی و عدم بهره گیری PJ30 از هارد دیسک می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

 
گفتنیست در نخستین نگاه، تفاوت زیادی ما بین دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 و مدل پیشین یعنی PJ10 مشاهده نمی‌گردد. ولی وقتی به جزئیات می‌پردازیم، دلیل تفاوت قیمت زیاد دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را در آن می‌یابیم.
از لحاظ امکانات و فن آوری، دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50  را می‌توانیم تا حد زیادی با دوربین‌های رده بالای  شرکت سونی مانند دوریبن CX560 در یک سطح قرار بدهیم. کمپانی سونی باز هم به ساختن دوربینی پیشی گرفته که استفاده از آن و نگه داشتنش آسان می باشد. با وجود هارد دیسک داخلی و پروژکتور، وزن دوربین به خوبی در حدود ۴۵۰ گرم حفظ شده می باشد.  آتلیه نوزاد
ابعاد دوربین سونی  HDR-PJ50
از  لحاظ  ابعاد هم آن قدر کوچک هست که به راحتی در کف دست شما جای شود. همچنین از لحاظ ارگونومی و ساخت هم این دوربین کارآمد عالی است به صورتی که تمام دکمه‌ها و کنترل‌های مهم زیر انگشتان دست شما قرار می‌گیرند و حتی به صورت یک دستی نیز می‌توانید دوربین را کنترل نماید.
باید بگوییم  دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 تا حد زیادی شبیه به دوربین CX560 می‌باشد که به قبلا نقد و بررسی آن پرداختیم. حتی GPS داخلی نیز داراست. با استفاده از GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلمی که گرفته اید به همراه آن ثبت می‌گردد.برگزاری مراسم جشن تولد
قابل ذکر است این مدل از دوربین سونی تصاویر را بوسیله‌ی سنسور تصویر بسیار با کیفیت Exmor R CMOS یا همان BSI-CMOS ثبت می‌کند. همچنین بر روی آن از لنز G سونی استفاده شده که کیفیتی کاملا مثال زدنی دارد. این لنز در حالت واید فاصله‌ی کانونی معادل ۲۷ میلی متر دارد و میدان دیدی کاملا گسترده و عریض را پوشش می‌دهد. این لنز قابلیت زوم ۱۲ برابر را دارد که در حالت گسترده این مقدار به ۱۷ برابر هم افزایش می‌یابد.
این در حالی است  که از رزولوشن تصویر کاسته نمی‌گردد. لنز پروژکتور نیز در پشت درب نمایشگر قرار دارد. کافی است که آن را به سوی یک دیوار نشانه بروید و دکمه را بفشارید تا روشن شود. تصویر پروژکتور کاملا روشن، واضح و عالی است و رزولیشن بالایی دارد. شما می‌توانید بزرگی ابعاد آن را تا ۶۰ اینچ افزایش دهید.


فیلم برداری Full HD با دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 خیلی استاندارد صورت می‌گیرد و توانایی ضبط ویدیویی در ۶۰p و ۲۴p واقعی را دارد. اگر قصد عکاسی کردن با این دوربین را دارید، عکس‌ها در رزولوشن ۷ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. بعلاوه یک سری مودهای فیلم برداری بسیار مفید هم وجود دارند که برای نمونه شامل Intelligent Auto و Golf Shot می‌شوند.

در مود Intelligent Auto یا اتوماتیک هوشمند شما قادر هستید بدون نگرانی از تنظیمات دوربین دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سمت هدف مورد نظر بگیرید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ضبط گردند .
بدین طریق دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار می‌دهد تا با کیفیت ترین فیلم‌ها به حساب آیند. در Golf Shot هم فیلم با سرعت زیاد ضبط می‌شود تا سپس بتوانید صحنه‌های بسیار سریع را به صورت آهسته مشاهده نمایید.
نکته ی دیگر اینکه کیفیت ویدیوهای Full HD فوق العاده می باشد و اگر فیلم‌های دوربین فیلم برداری سونی مدل HDR-PJ50 را مشاهده کنید به احتمال زیاد فیلم‌های ضبط شده توسط سایر دوربین ها به نظرتان خیلی ضعیف می‌آید. لرزش گیر تصویر Optical Steady Shot هم به شما کمک می‌کند که حتی در صورت لرزش دست هم چندان نگران خراب شدن فیلم‌ها نباشید.
این سیستم به صورت خودکار لرزش دست شما را جبران می‌نماید. اما صدا نیز به صورت Dolby Digital 5.1 ضبط می‌گردد و بلندگوهای استریویی نیز بر روی خود دوربین وجود دارد که این صدای ضبط شده را بسیار  بلند و واضح پخش می‌کنند. بنابراین اگر بوسیله‌ی پروژکتور بخواهید فیلم‌ها را بر روی پرده تماشا کنید، بوسیله‌ی اسپیکرهای قدرتمند داخلی هم قادر هستید صدای آن‌ها را به خوبی بشنوید.
البته پورت HDMI برای اتصال دوربین به HDTV هم وجود دارد. به هر ترتیب در پایان می توانیم بگوییم که ، PJ50 دوربین فیلم برداری خیلی با کیفیت و پیشرفته‌ی دیگری از کمپانی سونی است که مجهز به پروژکتور داخلی برای نمایش تصاویر بر روی پرده است.

منبع:

عکاسی

  • آتلیه کودک