آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

  • ۰
  • ۰

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید به خوبی می‎دانید عکاسی کودک کار حساسی است. سوژه این حوزه از عکاسی موجودات دوست‎داشتنی هستند که به دلیل ذات پویایی که دارند اندکی گرفتن ژست‎های خاص یا ثابت نگه داشتن آن‎ها سخت می‎شود. یک عکاس کودک باید صبر، حوصله و مهارت بالایی داشته باشد.
به همین علت بسیاری از والدین دوست دارند در کنار عکس‎های شخصی خود در آلبوم‎، تصاویری حرفه‎ای از لحظات زندگی کودکان خود قرار دهند در نتیجه به دنبال یک آتلیه کودک خوب می‎گردند. اما واقعا یک آتلیه کودک خوب باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد؟ چه چیزی باعث متمایز کردن یک آتلیه کودک از یک آتلیه دیگر می‎شود؟ و عکاسان یک آتلیه عکاسی حرفه‎ای چه تفاوتی با سایرین دارند؟ عکاسی بارداری

ما در این مطلب قصد داریم ویژگی‎های یک آتلیه کودک را برای شما بیان کنیم.

یک آتلیه خوب عکاسان حرفه‎ای را استخدام می‎کند که در زمینه عکاسی کودک تبحر دارند. آن‎ها باید بتوانند با کودک ارتباط دوستانه‎ای برقرار کنند و در زمان مناسب عکس دلخواه خود را از بین شیطنت‎های کودکانه او ثبت کنند. علاوه بر این، هنر و دقت عکاس تنها عوامل تاثیرگذار در زیبایی عکس کودک نیستند بلکه عکاس کودک باید به دکوراسیون و طراحی‎های گرافیکی خاصی دسترسی داشته باشد و یک آتلیه کودک خوب تمامی این امکانات را در اختیار او قرار می‎دهد.
در چنین آتلیه‎ای دکوراسیون‎های گوناگون و مناسب عکاسی کودکان در هر سن و سالی طراحی شده است. کودکان در این محیط در زمینه‎های فانتزی، کارتونی مختلفی قرار می‎گیرند تا حال و هوای عکس جالب‎تر شود.  آتلیه عکاسی 
یک آتلیه کودک حرفه‎ای چند روز قبل از عکاسی با والدین در مورد علایق کودک و شخصیت‎های کارتونی او سوالاتی می‎پرسند تا بتوانند در عکس‎ها زمینه‎هایی متناسب با آن قرار دهند.
اغلب اوقات از خانواده‎ها خواسته می‎شود اگر کودک آن‎ها لباس یا عروسکی متناسب با فضای عکاسی دارد، در زمان حضور در آتلیه با خود به همراه آورند. مثلا اگر کودک به یک ابر قهرمان علاقه دارد ممکن است عروسک‎، لباس خاص یا لوازمی از او داشته باشد که عکاس بتواند از آن‎ها در عکس کودک خود استفاده کند.
فضای طراحی آتلیه کودک به نحوی است که شرایط عکاسی از کودک را فراهم کند. ارتباط خوب با کودک توسط عکاس باعث می‎شود چهره آن‎ها در عکس‎ها خندان باشد و این فضای صمیمی تجربه عکاسی را متفاوت می‎کند.
فضای دلگیر یک آتلیه معمولی باعث می‎شود کودک احساس دلگیری کند و تنش در او شکل گیرد. در نتیجه عکاس نتواند عکس‎های خوبی از او بگیرد.
تجهیزات حرفه‎ای از جمله دیگر الزامات یک آتلیه عکاس است. فضای آتلیه باید نوردهی مناسبی داشته باشد چون اگر میزان نور کم باشد کودک احتمالا دچار خواب‎آلودگی می‎شود. در نتیجه یک آتلیه حرفه‎ای با فراهم‎سازی منابع نور مصنوعی فضای آتلیه را از نظر نورپردازی برای عکاسی آماده می‎کند.
حساس بودن کودک باعث می‎شود نسبت به تفاوت‎های دمایی واکنش شدیدی از خود نشان دهد که این قضیه در عکاسی از کودکان با سن کم بیشتر دیده می‎شود. در نتیجه دمای داخلی آتلیه باید به نحوی تنظیم شود که کودک دچار بی‎قراری نشود و آتلیه به سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی مناسب مجهز باشد.

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • آتلیه کودک

آموزش عکاسی

راهنمای عکاسی

عکاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی